Poslovni model

»Strategija« je bila glavni gradnik konkurenčnosti v zadnjih dveh desetletjih, vendar je v prihodnosti prizadevanje podjetij za trajnostno prednost dobro začeti s poslovnim modelom.

To ni presenetljivo. Upočasnitev gospodarske rasti v razvitem svetu silijo podjetja, da spremenijo svoje poslovne modele ali ustvarite nove. Poleg tega vzpon novih tehnologij, ki temeljijo na nizkih stroških poslovanja ogroža tradicionalne pristope preoblikovanje industrije in porazdelitev dobička. Dejansko načini, s katerimi podjetja ustvarjajo in zajemanje vrednosti s svojimi poslovnimi modeli doživlja korenito preobrazbo po vsem svetu.

Kljub temu se večina podjetij ne spopada s tem, kako tekmovati s poslovnimi modeli. Vendar pa je uspeh ali neuspeh poslovnega modela podjetja v veliki meri odvisen od tega, kako je poslovni model podjetja povezan  z modeli drugimi akterjev v panogi. (Skoraj vsak poslovni model bo odličen, če ima podjetje to srečo, da je edino na trgu). To pa podjetja privede v razmišljanje o konkurenci, ki ne omogoča uvajanje rutinskih poslovnih modelov.

Poslovni model vključuje izbiro in posledice.

Dobri poslovni modeli ustvarijo uspešne cikle, ki sčasoma povzročijo konkurenčne prednosti. Pametna podjetja vedo, kako okrepiti svoje uspešne cikle, slabijo tekmece ali celo uporabljajo svoje uspešne cikle s ciljem: obrniti prednosti konkurentov v slabosti.

Pogosto se lahko vprašamo: ali ni to strategija? To ni isto in če se podjetniki in managerji ne naučijo razumeti različne svetove poslovnih modelov, strategije in taktike in pri tem upoštevajo, kako komunicirajo, ne bodo nikoli našli najbolj učinkovitih načinov za konkuriranje.

Kaj je torej poslovni model?

Vsi se strinjamo, da mora vodstvo vedeti, kako poslovni model vpliva na delo podjetja, kakšna mora biti njegova organiziranost, da so uspešna, vendar še to vedno ni dovolj za definicijo uspešnega delovanja. Torej poslovni model predstavlja »zgodbo, ki pojasnjuje, kako podjetje deluje« in odgovarja  na vprašanja:

  • Kdo je vaša stranka?
  • Kaj je vrednost za kupca?
  • Kako vam za kupca ustrezna cena zagotavlja dodano vrednost?

Torej če ste pred začetkom realizacije poslovne zamisli in morate oblikovati poslovni model, že poslujete in vam poslovanje ne zagotavlja željene dodane vrednosti ali ste celo zašli v težave pri poslovanju vam lahko z našimi storitvami pomagamo iskanju ustreznega poslovnega modela.

Naslednji korak:
Pokličite KIN.si d.o.o. danes na 031 601 680 in se dogovorite za brezplačno svetovanje, pišite na info@kin.si ali kliknite tukaj izpolnitev obrazca.